onsdag 22 december 2010

Jag behöver hjälp.

I riksdagens korridorer får man inte mycket inspiration. Jag försöker vara därifrån så mycket jag kan och besöka olika delar av det Sverige jag fått förtroende att driva förändring för. Nu söker jag hjälp av nyblivna föräldrar för att få idéer om hur Sverige behöver utvecklas. Därför skickar jag idag följande brev till alla Stockholms Öppna Förskolor.

Öppna Förskolor i Stockholms Stad

Hej,
Sverige är ett fantastiskt land att växa upp och att vara förälder i. Det är jag stolt över. Men fortfarande finns brister i välfärden och mycket kan bli bättre.
Jag vill vara med och utveckla Sverige och då behöver jag hjälp. Jag vet att några av de som bryr sig mest om framtiden är nyblivna föräldrar. Och deras tankar om framtiden är viktiga för mig som politiker. Därför skulle jag vilja komma ut till er Öppna Förskola och få möjlighet att prata med föräldrarna.
Vore glad om vi kan hitta en tid för ett kort samtal och fika med föräldrarna, en kvart lite drygt eller så. Jag kan ta med fikabröd om ni förvarnar föräldrarna att jag kommer. Om ni är intresserade så kontakta mig så bokar vi in en dag som passar både er och mig.

Varma hälsningar
Veronica Palm

PS
Jag är gärna med på sångstund och tittar lite mer på er verksamhet också.