måndag 16 augusti 2010

Nån butler vill jag inte ha…

…men nog är det hög tid att hitta lösningar på de vardagens problem. Med fötterna djupt rotade i vardagen och med en vision om ett möjligheternas land där jämlikheten växer och välfärden utvecklas kan socialdemokratin hitta vägen framåt.

Dagens DN-debatt är ett befriande steg i valrörelsen. En debatt om det som handlar om det viktiga i livet, inte bara om statistik, siffror, kronor och ören. Till det vill jag lägga barnomsorg på obekväm arbetstid, rätt till heltid, frukost i skolan, barn-akutbilar, läxläsning med lärare, ta bort VAB-intygen och andra bra S-idéer.

Sverige är ett fantastiskt land, men välfärden är långt ifrån färdig. För mig handlar det inte om att lappa och laga alla de hål moderaterna har gjort. Jag vill mer. Jag vill vara med och skapa en modern välfärd som ger trygghet och svarar upp mot de frågor som människor idag har.

Läs mer: AB, AB, SvD, Expr, Expr