söndag 19 februari 2012

Jag är ingen surkärring, men ärligt talar...

…under 30 procent duger inte. För att Sverige ska få en ny färdriktning krävs att vi socialdemokrater gör än bättre. Sverige förtjänar en stark, tydlig och framtidsfokuserad socialdemokrati. Bara så kan Sverige sluta backa in i framtiden med allt för många som inte får möjlighet att arbeta och göra rätt för sig, med en kvarts miljon unga bostadslösa och med sjunkande skolresultat.

Dagens opinionsmätning (som du hittar här) är viktig. Den ger alla oss som vill vara med och utveckla Sverige råg i ryggen. Det går åt rätt håll – äntligen. Jag är otålig och jag gillar utmaningar. Jag tar dagens opinionsundersökning som en uppmaning att jobba än hårdare. Sverige förtjänar så mycket bättre än idag och Svenskarna förtjänar en än bättre socialdemokrati. Jag antar utmaningen.