fredag 1 oktober 2010

Vänta är inte min bästa gren.

Det är inte lite frustrerande att planera sitt liv för ännu fyra år med nej-knapp-tryckning. Det är så mycket som behöver göras. Det är så mycket som gå åt fel håll. Det är så många som får betala det höga priset för högerns politik. Det är så oroväckande att se klyftorna öka. Det är så frustrerande att inte kunna göra något, mer än att protestera och visa att en annan utveckling är möjlig.

Som det stod på valaffischerna Jag kan inte vänta. Jag har riktigt dåligt tålamod, och i politiken kan det vara en fördel. Då kan man få saker gjort, men i opposition är det bara riktigt frustrerande. Jag vill inte vara bäst på att bara säga bra grejer - jag vill få det gjort. Jag vill vara med och bygga det moderna folkhemmet. Jag vill vara med och öka jämlikheten, driva på klimatomställningen och göra världen lite bättre.