måndag 23 juli 2012

Jag fick ett brev...

Hej!

Jag har nu efter 3 års universitetsstudier på SLU Alnarp en färdig Landskapsingenjörsexamen och har fått drömjobbet som Gruppledare på ett väletablerat privat entreprenör företag i Stockholm.


Jag har valt att flytta dit jobben finns och har nu fixat ett välbetalt kanon jobb i Stockholm men har svårt att hitta nytt boende snabbt i Stockholm. Jag har hyrt i andrahand av en kompis nu i sommar men måste hitta nytt boende snabbt men har inte lyckats hittills.


Skulle du kunna hjälpa mig att hitta en lägenhet i Stockholm så jag kan flytta dit snarast möjligt? Så jag inte tvingas åka tillbaka hem till Skåne eller bli hemlös i Stockholm..


Du och hela Sverige vinner på det då ni fått en skattebetalare till härruppe i huvudstaden istället för att jag tvingas säga upp mig och gå arbetslös nere hos föräldrarna i Skåne för det är väl arbetslinjen som gäller fortfarande?


Tacksam för svar
/Xxxxx Xxxxxxx

Jag får många brev och många berör mig. Det här är ett av dom. Från en ung ambitiös kvinna. Jag svarade att jag tyvärr inte kan hjälpa henne. Inte henne och inte heller de övriga 248 000 unga bostadslösa i vårt land. Det jag kan göra är att fortsätta ett enträget arbete för en aktiv bostadspolitik. Det här brevet påminde mig om hur viktigt det arbetet är. Sverige har inte råd att slösa bort unga människors vilja att arbeta och vara med och göra det här landet ännu bättre. Sverige har inte råd att inte bygga bostäder.