torsdag 16 september 2010

Min sista debatt med Cristina Husmark Pehrsson

Varje dag får jag berättelser om hur den hårdare sjukförsäkringen slår mot människor i verkligheten. Det har sporrat mig att göra två saker:
1. Utveckla en ny och anständig sjukförsäkring med mina rödgröna vänner. Du hittar den här.
2. Ställa regeringen tillsvars för den oro människor känner och den olycka de upplever. Nedan kan du se sista debatten jag och social-försäkringsministern hade i våras.



På söndag avgörs det. Med högern får du fortsatta utförsäkringar för att bekosta fortsatta stora skattesänkningar till de som är allra rikast. Med en rödgrön regering får vi en anständig sjukförsäkring som är en trygghet för den som är frisk och som ger ekonomiskt skydd och stöd tillbaka till arbete för den som är sjuk. Det är här valet står. Jag vill ha ett Sverige som håller ihop och då behövs solidaritet och anständighet, också i sjukförsäkringen.